Rapport fra Málaga

En gruppe elever fra spansk VG2 var på Erasmus-reise til Málaga i uke 15, fra tirsdag til fredag.

Elever i Malaga - Klikk for stort bilde BVS

Vi var på skolebesøk på "IES El Palo" (dekket aldersgrupper tilsvarende ca. vår ungdomsskole + VGS) onsdag og torsdag der elevene fikk delta på blant annet matte og kroppsøving, samt presentere litt om Norge for de spanske elevene.

Vi fikk med oss historiske og kulturelle opplevelser med vandring i den gamle festningen Alcazaba samt museumsbesøk for de som ønsket et dypere dykk i områdets historie og kunst. Et høydepunkt var flamencokonsert den siste kvelden, der vi fikk oppleve typisk gitarspill, sang og dans fra Andalucía-regionen. Vi var heldige med været, og det ble også tid til noen turer nedom stranda!

Tekst: Anne Rebekka Øiseth Bøen